domov

domov

O NAS

KONTAKT

Vsem je že znano, da je kolo eno najbolj učinkovitih prevoznih sredstev. Da bi vam čim dlje dobro služilo, imamo za vas nekaj nasvetov za vzdrževanje kolesa.

1. KOLO NAJ BO ČISTO

Najboljša stvar, ki jo lahko naredite za vaše kolo je, da ga redno čistite. Na kolesu je veliko gibljivih delov, ki jim z rednim čiščenjem podaljšate življenjsko dobo. Okvir kolesa čistite z vodo in milnico, uporabljajte mehko krpo ali gobico za čiščenje. Čeprav je veliko lažje in hitreje, vam odsvetujemo pranje s curkom vode, saj boste izprali tudi mast z gibljivih delov, ki pa je pomembna za njihovo pravilno delovanje. Za čiščenje verige in zobnika vam bo prav prišlo posebno čistilo, ki ni agresivno. Pri čiščenju nikdar ne uporabljajte WD-40. Po vožnji v dežju kolo očistite, osušite s krpo in podmažite verigo. 

Ker smo kolesarji že tako visoko ekološko ozaveščeni, na to ne pozabite tudi, ko kupujete izdelke, ki jih uporabljate za čiščenje.

2. PREVERJAJTE TLAK V ZRAČNICAH

Na plašču najdete oznako, ki vam pove, kakšen je optimalen tlak, ki naj bo ves čas v zračnicah. Če so zračnice premalo napolnjene, je obraba plašča hitrejša (ob straneh lahko začne pokati), hitreje lahko pride tudi do poškodbe obroča, pa tudi sama vožnja je na takem kolesu težja. Ob predrtju zračnice priporočamo zamenjavo in ne krpanje zračnice, saj to ni več tako učinkovito, kot je bilo včasih. Če je menjava zračnice pri vas že precej pogosta dejavnost, je problem najverjetneje obrabljen plašč. Še več  zaščite, pred raznimi ostrimi predmeti na cesti, pa vam nudijo plašči iz kevlarja, ali pa plašči, ki so dodatno ojačani s silikonskimi vložki. 

Pri montaži plašča bodite pozorni na smer vrtenja, ki vam jo prikazuje puščica na njem. Pri demontaži sprednjega ali zadnjega kolesa, stisnite skupaj zavorne čeljusti in odprite zaklopko zavor. Veriga naj bo spredaj in zadaj na najmanjšem zobniku, ko demontirate zadnje kolo.

3. PREVERJAJTE ZAVORNE OBLOGE

Iztrošene zavorne gumice pomenijo obrabo obroča in tudi slabše zaviranje. Bodite pozorni na to, vaša varnost je na prvem mestu!  

4. UTIŠAJTE CVILJENJE ZAVOR

Včasih se lahko zgodi, da zavore cvilijo, ker so umazane zavorne obloge ali pa obroč. Problem je lahko tudi v tem, da so zavorne obloge že stare in postanejo trde, kar zopet privede do škripanja, ki lahko brez problema zamenja vaš kolesarski zvonček. Tretji problem, ki povzroča neljubo cviljenje, pa so lahko nepravilno nastavljene zavore.  

5. VZDRŽEVANJE VERIGE

Pri vzdrževanju verige je pomembno, da jo redno oljimo, na približno vsakih 100 ali 200 km. Primerni za uporabo so le posebni spreji za verigo koles. Veriga naj bo pred podmazovanjem čista. Čista in podmazana veriga je pomembna za brezhibno delovanje menjalnega sistema. Naj opozorimo, da je veriga potrošni material, kar pomeni, da je praviloma potrebna menjava na vsakih 2500-3000 km, odvisno je tudi od tega po kakšnem terenu vozite. Če boste z menjavo verige odlašali predolgo, se lahko zgodi, da boste tako poškodovali tudi prednje in zadnje zobnike, katerih menjava je kar visok strošek, ki bi se mu lahko izognili. 

6. SO KOLESA V RAVNOVESJU?

Obrnite kolo naokoli (naj stoji na sedežu in krmilu) in obračajte pedala. Če vidite, da kolesa nihajo, niso popolnoma umirjena in ravna, je verjetno potrebno centriranje koles. To malo težje storite sami doma, če nimate za to primerne opreme in tudi nekoliko znanja. Če kolesa niso ravna, lahko pride do trajne deformacije obroča ali poškodbe zavor. 

7. NASTAVITEV SEDEŽA

Pri nastavitvi sedeža malo eksperimentirajte pri iskanju idealne višine. Če vas po kolesarjenju bolijo kolena, je razlog lahko tudi ta, da je vaš sedež nameščen prenizko. Ko poganjate mora biti vaša noga, ki je bližja tlom, skorajda do konca iztegnjena (90%). Sedežno oporo lahko izvlečete le do označene meje!

8. MAZANJE/OLJENJE

Kupite posebno olje za kolo in ga uporabite na vseh gibljivih delih. Pred tem kolo dobro očistite. Brezpredmetno je oljiti umazano verigo, saj boste s takim ravnanjem stvar le še poslabšali.

9. KDAJ PO POMOČ K STROKOVNJAKU?

Idealno je enkrat na leto kolo peljati na splošni servis. Najbolj pametno je to storiti pred začetkom kolesarske sezone. Če imate novo kolo, je priporočljiv (večinoma tudi obvezen) prvi nastavitveni servis, ki se opravi približno en mesec po nakupu.

10. VARNA UPORABA

Če kolo ni primerno vzdrževano, je lahko kolesarjenje nevarno. Odgovorni ste za tehnično uporabnost kolesa, zato bodite pozorni in pravočasno odpravite kakršnekoli nepravilnosti v delovanju. Na kolesu ni priporočljivo voziti tovora, ki bi vam onemogočal varno in stabilno vožnjo. Upoštevajte standarde za vožnjo v javnem prometu, zmogljivosti vašega kolesa, vaše sposobnosti in ostale udeležence v prometu.

Če so kakšne nejasnosti ali imate še dodatna vprašanja, smo vam z veseljem na voljo!